Monday, July 26, 2021

HAJAR COME BACK 2021. YAYY!

Assalamualaikum hey gais!

Psst hampir-hampir setahun ye aku menghilangkan diri dari update blog. Harini tiba-tiba aku muncul balik. Sekarang aku dah ada ipad. Senang sikit aku nak menaip entri. Yayyy now I’m back!

Dulu aku update blog guna smartphone je. Jadi susah sikit aku nak buat entri panjang-panjang. Nak zoom in zoom out gambar lagi. Screen fon tak syok nak tengok full view. Terpaksalah aku buka di Chrome dan buat desktop site. Aku ni tak penyabar mana orangnya. Dah la fon aku asyik penuh storage je nak install application blog pun. Kalau guna smartphone, nak control dari fon tu bolehla jarang-jarang.

Eh bebel pulak aku ye. Kahkah.

Feel menaip entri blog guna screen yang besar dan menaip guna keypad besar ala ala keyboard laptop ni lain tau (aku cakap keypad ala ala keyboard laptop sebab aku guna seketul ipad yang takde keyboard). Sambung... Jejari tu rasa feel semacam. Serius aku cakap, aku lebih suka guna fon untuk taip post panjang-panjang di Facebook & Instagram sebab aku rasa santai je. Tapi kalau di blog, aku lagi feel kalau guna gadjet yang lebih besar. Aku paling syok guna laptop tapi aku takde laptop. Ipad better dari fon bagi aku. Aku bagi 4 ⭐️ guna ipad.

Macam mana aku teringat balik nak update blog lepas aku beli ipad ni macam ni tau. Malam haritu tak silap aku, aku tengah install app di app store. Lepastu tiba-tiba aku teringat yang dulu fon aku tak cukup storage nak download application blogger ni. Aku pernahla nak install app blogger untuk mudahkan aku update blog. Tapi fon aku guna tu tak habis-habis dengan masalah storage walaupun dah berapa banyak app aku buang. Terus aku teringat yang aku ada blog yang dah lama tak update. Alang-alang tu terlintas pulak macam best je guna ipad untuk update blog.

Haa macam mana aku boleh beli ipad pula, nanti aku cerita di next entri okay. Kalau korang nak baca dulu, aku dah update dah pun di ig & fb aku (done spoil). Tapi macam korang tahulah, di ig ada limit perkataan. Jadi banyak cerita aku kena cut. Aku pulak tak suka nak sambung ayat di komen. Di FB pulak, aku copy paste je post di ig aku dan kadang aku edit tambah sikit.

Di blog of course apa yang aku nak cerita, aku akan cerita semua. Tunggu next post aku okay.

Entri aku tengah-tengah malam harini ni alang-alang aku baru je lepas study kelas FB Ads. Aku rewind balik video kelas lama yang aku masuk tahun lepas. Nahh dari awal lagi semua macam kebetulan. Kui kui. Dah 4 jam masa berlalu, aku rasa penat otak penat badan pulak. Sudah masanya aku berehat dan tidur. Dah pukul 4:30 pagi pun. Sambil tu aku come back update blog kejap. Menulis kan terapi bagi aku. Tengok sekarang lah, sambil menulis pun aku senyum. Ngeh ngeh. Korang tak payah bayangkan eh. Hiks!

    

Ini lah kelas FB Ads yang aku rewind balik tu.

Done ss gambar dari video ig story aku! Kui kui.

Selamat malam gais!

No comments: